Lehdistötiedote 7.5.2018

Cave Digger -pelin julkaisutapahtuma pidetään 9. toukokuuta Oulun ensimmäisen VR pelihallin, VR_Heavenin tiloissa. Peli julkaistaan heti keskiyön jälkeen 10. toukokuuta.

Peli sijoittuu pieneen villin lännen kylän saluunaan vaihtoehtoisessa universumissa. Uutistenlukija ohjaa taustalla radiossa pelin kulkua, kun pelaaja eli mainari aloittaa matkansa mysteerisestä saluunasta. Hän tarttuu hakkuunsa ja laskeutuu hissillä kaivoskuiluun. Kaivamalla mineraaleja ja muita aarteita kuilun seinistä, mainari voi kerätä itselleen rahaa ja käyttää ne työkalujen kehitykseen. Kivikerrosten alla odottaa monia salaisuuksia, joita pelaaja voi löytää ja kokea.

Olemme erittäin innoissamme ensimmäisen pelimme julkaisusta ja uskomme vahvasti, että tämä on vasta alkua jollekin suurelle. Cave Digger on kerännyt jo paljon hyvää palautetta. Emme malta odottaa mitä seuraavaksi tapahtuu!”, kertoo VRKiwin markkinointipäällikkö Begüm Doğan.

VR_Heavenin toimitusjohtaja Jani Huhtamella kertoo myös tapahtumasta: ”On aivan mahtavaa olla tekemässä yhdessä VRKiwin kanssa suomalaista ja oululaista pelihistoriaa. Tällaiset tapahtumat osoittavat, että Oulussa on tietotaitoa vaikka muille jakaa. Oulussa on nyt myös todistettavasti sellaista osaamista, jonka avulla virtuaalitodellisuuden hyödyntäminen on monipuolisesti mahdollista. Se avaa kaupunkiin aivan uudenlaiset markkinat. Soita Ouluun ja tilaa VR-softaa, simple.”

Peli on suunniteltu sopivaksi sekä olohuoneisiin että VR-peliluoliin. Pelikierrokset ovat lyhyitä, joten niiden välissä voi helposti vaihtaa pelaajaa ja nauttia pelistä kavereiden kanssa. Varustaudu ja koe kuilun syvyydet!

Traileri: https://www.youtube.com/watch?v=HF5qK0lTZ_U
Steam kauppasivu: https://store.steampowered.com/app/844380/Cave_Digger/

Kehittäjä: MeKiwi
Julkaisija: MeKiwi
Genre: Toiminta, indie, virtuaalitodellisuus
Julkaisupäivä: 10. toukokuuta 2018
Hinta: Ilmainen

Kotisivu: https://vrkiwi.org/
Facebook: https://www.facebook.com/cavediggergame/
Twitter: https://twitter.com/vr_kiwi

Lisätietoa VRKiwistä:

VRKiwi on osa MeKiwiä, joka on täyden palvelun digitoimisto Oulusta. MeKiwi tuottaa pelit VR-alustalle, mobiiliin ja verkkoon. Palvelut kattavat myös ohjelmistotuotannon, graafisen suunnittelun ja digitaalisen markkinoinnin. Henkilöstömäärä on 15.

Lisätietoa:

In english: