Hyödynnä Mixed Realityn mahdollisuuksia yrityksessäsi

Mixed Reality (MR) on yhdistelmä todellista ja virtuaalista maailmaa, jossa fyysiset objektit ja virtuaalinen ympäristö yhdistyvät.

Virtuaalitodellisuuden (VR) avulla käyttäjä voi uppoutua täysin digitaaliseen maailmaan VR-laseja käyttämällä, kun taas lisätty todellisuus (AR) sijoittaa digitaaliset esineet todelliseen maailmaan; Mixed Reality vie tämän askeleen pidemmälle: se antaa käyttäjien yhdistää virtuaalisen ja fyysisen maailman, jossa käyttäjät voivat olla vuorovaikutuksessa molempien maailmojen kanssa. Esimerkiksi Mixed Realityssa voit käyttää fyysistä vasaraa ja lyödä naulaa virtuaalimaailmassa.

Tutustu tekijöihimme

Mixed Reality pähkinänkuoressa

Kuten piirisarjavalmistaja Intel kertoo: Mixed Reality (MR) tarjoaa mahdollisuuden pitää yksi jalka (tai käsi) todellisessa maailmassa ja toinen kuvitteellisessa paikassa, hajottamalla peruskäsitteet todellisen ja kuvitteellisen välillä, tarjoten kokemuksen, joka voi muuttaa pelaamisen ja työskentelyn tapaa.

Mahdollisuus olla vuorovaikutuksessa fyysisten ja digitaalisten esineiden kanssa samanaikaisesti tarjoaa erinomaiset käyttömahdollisuudet yrityksissä ja oppilaitoksissa. Autoteollisuusala ja koulutusala ovat jo alkaneet hyödyntää Mixed Reality -tekniikasta koulutuksessa ja tekniikan alalla.

Autonvalmistajat tarkastelevat mallejaan yhteistyössä MR-ympäristöissä ja keskustelevat muutoksista reaaliajassa, kaikkien osallistujien ollessa eri puolilla maailmaa.

Lääketieteen opiskelijat harjoittelevat leikkauksia digitaalisesti luoduilla skenaarioilla, yhdistettynä fyysisiin ihmismalleihin. Voidaan olla vuorovaikutuksessa digitaalisten elementtien kanssa, esimerkiksi digitaalisesti luotuja elimiä voidaan operoida käyttäen fyysisiä välineitä.

MeKiwi pystyy luomaan asiakkaiden tarpeisiin räätälöityjä Mixed Reality (MR) -ohjelmistoja käyttäen uusinta MR-laitteistoa, mukaan lukien maailman edistyneimmät MR-lasit Varjo XR-3 silmien ja käsien seurantaominaisuuksilla.

Operaatio Suentassu

Operaatio Suentassu

Fyysisen aseen muokkaaminen mikrokytkimillä, johdotuksen ja kehyksen lisääminen Vive Trackerille kesti noin viikon. VR-kokemuksen luominen kesti 2–3 viikkoa, aiempi Maxim-konekivääri demo toimi projektin perustana.

Unity3D oli ilmeinen valinta, koska käytämme sitä kaikissa pelituotannoissamme.

Käytimme Varjo HMD-lasien huippuluokan XR-3-mallia, koska halusimme hyödyntää korkeaa resoluutiota täydellisen immersion luomiseksi. Halusimme myös käyttää Mixed Realitya, jossa näet todellisen fyysisen aseen käsissäsi virtuaalisen peliskenaarion lisäksi.

Tämä on tietysti tärkeä aihe ja osa historiallista perintöämme, joten halusimme kohdella sitä kunnioittavasti. Varsinkin kun kirja ja elokuva ”Tuntematon sotilas” on vielä tuoreena ihmisten mielessä äskettäisen elokuvan julkaisun johdosta. Tavoitteena on, että pelaaja kokee sodan kauhut ilman ylenpalttista väkivaltaa. On todella vaikuttava kokemus, kun pääsee uppoutumaan todellisen tuntuiseen sotaan oikea Suomi Konepistooli kädessä.

Tällaista teknologiaa voidaan käyttää mihin tahansa koulutustarkoituksiin, esimerkiksi elvytystaitojen opettamiseen tai työskentelyyn erikoiskoneiden kanssa. Voidaan hyödyntää mitä tahansa fyysistä esinettä ja luoda mukaansatempaavia skenaarioita, virtuaalitodellisuuden ja laajennetun todellisuuden avulla. Esimerkiksi erilaiset museot, tiedekeskukset, oppilaitokset ja erikoistuneet työpaikat voivat hyödyntää tätä teknologiaa.

Tutustu viimeisimpiin XR projekteihin


Tutustu palveluihin


Ideoita yhteistyölle?
Ota yhteyttä!

    This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.